Metalpeople 32 – Lina Boldén Rutberg

Beskriv en vanlig dag?

– Vaknar klockan 06:00 för att inse att jag duscha kvällen innan och kan znoosa i 30 min. Znoosar till klockan 07:40 och inser att jag har 5 minuter på mig tills bussen går. Tänker igenom mina valmöjligheter om att skynda mig eller inte. Kommer sent, kämpar i skolan. Kommer hem, sätter mig vid datorn, slår på spotify, spelar LoL, WoW eller något annat finurliga spel tills klockan 03-04 då jag inser att jag kommer sova i 2-3 timmar och börjar överväga valet att dygna. Sen upprepas det från måndag till fredag.

5 saker du inte skulle klara dig utan?

– Musik, mobilen, familjen, vännerna och avokado.

Om du fick chansen träffa en historisk person. Vem skulle det bli & varför?

– Hmm.. Bra fråga. Men Dracula vore intressant att möta, och få reda på vad som försiggick i hans huvud. Fast.. Wolfgang Amadeus Mozart skulle inte heller sitta helt fel. Hörde att han var en glad liten festprisse som skrev underbar musik. Och som gnorerade politiken men inte religionen. Så honom hade man säkert kunnat diskuterat en och en annan religon med.

Din syn på musiklivet? lokalt,regionalt globalt?

Jag tycker nästintill att vi börjar få tillbaka allt det där som banden var ute efter , från den tiden, då de sålde sina egna skivor, uppmärksamhet och publication. Ingen är så mycket för musiken längre. Ddet är mer om hur allt ska se ut. Den ena måste se brutalare ut än den andra osv. Jag säger som Erik Danielsson (Watain), “Det krävs mer än ett upp och nervänt kors för att skapa en satanist” , fast mer i musiksyfte.

Om du skulle förutspå trenden..hur tror du det kommer se ut om typ 10 – 15 år? 100 år?

– 10-15 år, alla går omkring i tråkiga brun/beiga färger. 100 år, varenda jäkel har fått för sig att det skulle skulle se så jävla snyggt ut med kläder av starwars-teman.

Har du nån gång känt att du skulle vilja lägga av med det du sysslar med nu och göra  nåt helt annat? I såfall vad?

– Faktist inte. Den dagen jag inte kan stå för hur jag ser ut, vem jag är och det jag gör, den dagen ska jag tänka om.

Livs filosofi? –  If you don’t stand for something you’ll fall for anything

Politisk ståndpunkt?

– Jag försökte en gång att förstå mig på den, men det slutade med att jag inte hade lärt mig eller förstått något nytt så jag struntade i det.

Religion?

– FSM(Det flygande spaghettimonstret). Religionens anhängare kallar sig skämtsamt för pastafarier, en ordlek på rastafarier och deras tro rastafarianism. Vissa klär även ut sig till pirater, eftersom dessa enligt FSM är heliga och de ursprungliga pastafarierna. Nä men, atheist. Men piratsaken var ju lite rolig.

Hur anser du det utopiska samhället skulle se ut?

– Well.. Since att min svenska suger knasdas så har jag ingen aning om vad utopiska betyder. Så jag säger något i stilen med att man ska lära sig sin plats i samhället. Nä, nu förklarade Daniel vad det betydde, och ja… Well. Ungefär samma sak. Folk skulle veta sin plats i samhället. Ingen skulle vara lika trångsynt som alla jävlar är idag. Samt att det hade blivit fängelse för dem som inte sett Sagan om ringen.

Husdjur? hund/kattmänniska? Annat?

– Bra fråga. Men jag har haft hundar i hela mitt liv, kattan försvann och dog fredagen innan jag fyllde 12. Sen.. Sköldpaddorna, ödlorna och grodorna vad väl skojjiga.  

Favorit dryck?   – Dr.Pepper!

De 5 bästa albumen? Sämsta?

– Vi tar dom bästa!

Marduk – Funeral Dawn

Theatre Of Tragedy – Aégis

Impaled Nazarene – All that you fear

Otep – Sevas Tra

The Birthday Massacre – Show And Tell

Bästa konsertminnet?

– Marduk 2009, Dark Funeral 2009, Insomnium 2010, Watain 2010, någon av dem. De var ytterst wunderbara.

Bästa filmen?

Någon av Rob Zombies filmer! Dom är ju helknas!

Märkligaste stället du befunnit dig på?

Hmm.. bra fråga. Ingen aning

2 Responses to “Metalpeople 32 – Lina Boldén Rutberg”

  1. Kudos for this. I’ve been scrolling through google to locate Hermes, and other designer clothing tips the past hour or so. Solid article!

Leave a comment