Metalpeople – Ronnie Bergerstål

5 saker du inte skulle klara dig utan?

Mina trummor, lap-topen, alla mina vänner, sex och min fästmö såklart! (jävligt ostigt men sant)

 

Om du fick chansen träffa en historisk person. Vem skulle det bli & varför?

Finns nog ingen direkt historisk person jag känner för att ta ett snack med.. Däremot skulle jag gärna suttit ned och tagit några glas med originaltrummisen i Helloween, Ingo Schwichtenberg. Tackat för en grym inspirationskälla. samt frågat om lite fler tips hur man blir en BRA trummis och ingen jävla lekman!

 

Din syn på musiklivet? lokalt,regionalt globalt?

Lokalt och regionalt är det väl helt ok faktiskt.. förutom några kriminellt kassa band med sånt dynga som Takida, Dead by April och Engel i bräschen. Tål inte sånt skit!!! Globalt är det fan ännu värre… Killswitch Sevenfold, Defkorns, Linkin Bisquits och allt vad fan skit det finns.. HAT!!! Som tur är så finns det fortfarande kämpar och eldsjälar kvar, typ Dan Lilker.. men dom börjar bli få till antalet och det gillar vi inte!


Om du skulle förutspå trenden..hur tror du det kommer se ut om typ 10 –
15 år? 100 år?

Livescenen tror jag inte kommer att förändras men några fler klassiska band ala Maiden, Metallica, Priest mfl kommer vi inte att få se. Dvs, dom band som är jävligt stora idag tror inte jag kommer att vara kvar om 10-15 år!


Har du nån gång känt att du skulle vilja lägga av med det du sysslar med
nu och göra nåt helt annat? I såfall vad?

Nope! Kommer att hålla i allt jag har för att kunna fortsätta. Kanske inte på samma nivå men jag kommer aldrig lägga av att spela musik!

 Politisk ståndpunkt?

Left Hand Path!!! Dvs jävligt röd!

Livs filosofi?

Har ingen livsfilosofi mer än att försöka ha roligt så mycket som det bara går. Blir fan sorgsen när jag t.ex ser gamla skolkamrater som fastnat på samma plats som dom var för 15 år sedan. Dom ser så härjade och gamla ut, känns gamla.. Festa och lev livet för faaan!!! PS: Det går att kombinera med familjeliv också.. Man behöver inte sluta bry sig om sig själv bara för att man skaffat kids! Har inga egna men fått en underbar bonusdotter.

 

Religion?

…är till ondo men jag lever nog mer och mer enligt LaVey’s filosofi.


Hur anser du det utopiska samhället skulle se ut?

Inte en susning men en förändring behövs ju, helt klart. Är väl inte den som bryr mig så mycket heller… Men om jag ska se det ur Svensk synpunkt tycker jag att vi borde börja bry oss mer om våra egna problem i samhället än att lägga ner miljarder kronor till problem i andra länder.. Ok, let the flaming begin!!!

Husdjur? hund/kattmänniska? Annat?

Katt! Annat borde bli ostkrokar.


Roligaste /tråkigaste minnet?

Roligaste… ja det vette fan. Finns en hel del men det tråkigaste måste varit när jag fick beskedet om att farmor dött. Vi stod varann nära…


Favorit dryck?

Kaffe… och Corona!


De 5 bästa albumen? Sämsta?

BÄSTA!!!

Helloween – Keeper of the 7 Keys Pt 2

Iron Maiden – 7th Son of a 7th Son

King Diamond – Them

Death – Human

Little Big Town – The Road to Here

SÄMSTA!!! (bara metal)

Accept – Deathrow

Nevermore – Dreaming Neon Black

Iron Maiden – Virtual XI

Helloween – Chameleon

Metallica – St Anger
Bästa konsertminnet?

Iron Maiden 2000 på Globen. Återföreningen med Bruce och Adrian. Ett annat är Borknagar med Simen på sång och bas uppe i Andenes i Nordnorge. Kriminellt bra!!!


Bästa filmen?

Star Wars trilogin samt Monty Python and the Holy Grail.

 

Bästa youtubeclip?

Hmm, det finns ju en uppsjö med grymma clip men “Tim testar tens” är ju en riktig höjdare. http://www.youtube.com/watch?v=AYWN8-RQR-E


Märkligaste stället du befunnit dig på?

Mitt ute i skogen utanför Mexiko City förra december. “Metal in the Forest” hette festivalen och det var verkligen mitt ute i ingenstans! Klev på scenen strax efter 2 på natten i minusgrader.


Nämn något som kan få dig på bra/Dåligt humör?

Min fästmö får mig alltid på bra humör, även ett riktigt bra gig får mig att vilja börja dansa jenka. Dåligt humör får jag obönhörligen när teknikprylar går emot mig, då jävlar kommer the wrath of Ronnie B fram och den kära vänner, den vill ni inte uppleva! 😉


 

 

http://www.grave.se  

http://www.demonical.net  

http://www.myspace.com/theronniebprojects  

http://www.myspace.com/tritonenigma  

http://www.myspace.com/julielaughsnomore  

http://www.myspace.com/worldbelowavesta  

http://www.myspace.com/centinex  

Leave a Reply

