Metalpeople – Marcus Edvardsson

Marcus Edvardsson är gitarrist och sångare i Souldrainer, gitarrist i Sanctification samt basist i Aeon.

Vad sysslar du med just nu?–  Just nu sitter jag och är asnöjd över att jag precis mixat färdigt Souldrainerskivan som vi spelat in under 2010.

5 saker du inte skulle klara dig utan?
 
 
 

 

– Inspiration, syre, föda, glädje, sorg.

Bästa/sämsta skivorna genom tiderna?
 
 
 

 

– De sämsta har jag glömt bort så jag listar bara de bästa:

Metallica – And Justice For All
Kreator – Coma Of Souls
Slayer – Reign In Blood
Nämn en historisk person du gärna skulle vilja samtala med?

 

– Jag skulle vilja prata med Cliff Burton innan han kliver in i turnébussen som senare kraschar och orsakar hans död. Då skulle jag be honom att styra upp metallica och att inte åka med i bussen.

Din syn på musiklivet? lokalt,regionalt, globalt?
 
 
 

 

– Det verkar ha stagnerat lokalt den senaste tiden. Jag har inte sett många nya band, men det kanske beror på att jag missar många lokala konserter tyvärr.

Globalt blir det svårare och svårare för band att hålla sig över ytan. Just nu är det en övergångsperiod där skivbolagen försöker överleva att CD-skivorna är på väg bort och man vet inte riktigt vad som kommer att ersätta dem.

Om du skulle förutspå trenden..hur tror du det kommer se ut om typ 10 – 15 år? 100 år?
 
 
 

 

– Jag tror trenden för dödsmetall kommer svänga och fler band vill låta som Entombed och Dismember gjorde på 90-talet igen. Någon form av synth/dödsmetal kommer säkert att komma också! Fear Factory har ju varit där och nosat på den elektroniska sidan länge.

Har du nån gång känt att du skulle vilja lägga av med det du sysslar med nu och göra nåt helt annat? I såfall vad?
 
 
 

 

– Musiken vill jag absolut inte lägga av med och har ingen aning vad jag skulle göra med all tid som skulle bli över. Om jag inte pysslade med musik hade jag kanske ägnat mycket tid och pengar åt motorcyklar, muskelbilar eller andra coola fordon. Eller så hade jag bara blivit livsnjutare och tagit en dag åt gången.

Livs filosofi?
 
 
 

 

– Man ska bara göra det man vill och helst känner för. Gör man inte det blir det halvhjärtat och bara tråkigt för sig själv och den/det man gör det åt.

Politisk ståndpunkt?
 
 
 

 

– Jag är tyvärr inte tillräckligt aktiv för jag tycker det är ganska ointressant. Det enda jag vill är att jag och mina medmänniskor ska få bra sjukvård och få det lätt att leva och tjäna pengar på sitt intresse.

Religion? –
Ingen.
 

Hur anser du det utopiska samhället skulle se ut?
 
 
 

 

– Haha jaa.. Fred på jorden och all religion är borta. När religiösa grupper står på varsin sida med sina åsikter så kommer alltid att ta ihjäl varandra.

Husdjur? Hund/kattmänniska? Annat?
 
 
 

 

– Två nakenhundar (Chinese Crested) och en nakenkatt (Sphynx). Jag trodde jag var kattmänniska tills jag träffade min sambo som har två nakenhundar. Det är de coolaste hundarna och är helt enkelt den rasen jag hittills gillat allra bäst! Vår nakenkatt vet jag inte så mycket om ännu för henne har vi haft 1 dag bara.

Roligaste /tråkigaste minnet?
 
 
 

 

– Att stå på scen och spela för en entusiastisk publik är nog de roligaste minnet jag kommer på just nu. Det tråkigaste är när familjemedlemmar, släktingar och husdjur dör.

Märkligaste stället du befunnit dig på?
 
 
 

 

– I drömmarnas värld.

Vad skulle kunna göra tillvaron mer intressant?
 – Ja duuu….. Livet är ganska intressant som det är. Jag tror det räcker med intressenivån just nu.
Bäst sämsta film/bok?
 
– Jag har alltid sagt att Saw-filmerna är dom bästa men jag vet inte längre, det finns 100 sawfilmer och dom är inte så intressanta längre. Jag vet nu inte vilken film jag tycker är bäst. Böcker läser jag inte tyvärr. Jag har aldrig tid och koncentration för att läsa en hel bok. Jag har nog bara läst böcker i skolan för att jag var tvungen. Bästa TV-spelet är Call Of Duty Black Ops på Xbox360 Live. Om någon vill utmana mig så finns med namnet EdwardPayne.
 
www.souldrainer.com
www.myspace.com/sanctificationband
www.aeon666.com
Leave a Reply

