Metalpeople del 30 – Nicklas Frögren

Beskriv en vanlig dag?

– Man vaknar 06:30 efter 4 timmars sömn, ligger kvar i sängen så länge jag kan utan att komma
försent för skolan. Inte för att jag kommer i tid även om jag försöker, men jag försöker i alla fall.
Sen så var det bara att försöka glida förbi skoldagen och komma hem till min underbart sköna
soffa och tänka ut dagens mat. När den senare har konsumerats så är det tillbaks till soffan för
lite tv-spelande av olika slag, sen så kollar man om det hänt något intressant i omvärlden.
 Jag kollar min facebook, det vill säga. sen så är det bara att gå över till frugan för att senare gå
hem för att repetera det jag gjorde innan jag stack. Sen blir det sängen cirka 02:00~ och detta repeteras
måndag – fredag

5 saker du inte skulle klara dig utan?

– Min älskade elektronik, frugan, choklad, Lidl’s billiga cola och vatten såklart, och ja! Jag klarar mig utan mat.

Om du fick chansen träffa en historisk person. Vem skulle det bli & varför?

Då skulle jag vilja träffa snubben som hade så otroligt tråkigt en kväll och började skriva sagoboken Bibeln!
Sen så ska jag fråga han hur man skriver en best-seller bok som hans bok, och bli rik på kuppen!

Din syn på musiklivet? lokalt,regionalt globalt?

– Musiklivet blir bara konstigare och konstigare för var dag som går. Vem/vad som helt kan mixtra ihop något
via datorn och göra en mega hit i två veckor och bli superkändis pågrund av det. Den lokala musiken här i
Jämtland får kämpa som bara den för att överleva, vilket jag tycker är synd.

Om du skulle förutspå trenden..hur tror du det kommer se ut om typ 10 – 15 år? 100 år?

– Om 10-15 år så är nästan allt som vanligt, Sverige kommer likna mer Japan med sina färgglada stilar och annat.
Men om 100 år så kommer dagens metal vara framtidens fjortismusik! Att färgade kläder är så jävla svindyrt på grund
av jordens resurser så att all färg är snuskigt dyrt. Så i slutändan så kommer alla gå i svart och lyssna på metal.
förhoppningsvis………………….

Har du nån gång känt att du skulle vilja lägga av med det du sysslar med nu och göra nåt helt annat? I såfall vad?

– Inte en chans att jag ger upp vem jag är. Punkt.

Livs filosofi?

– Ett försök är ett försök. Gick det inte första gången försök igen.

Politisk ståndpunkt? – Grönt.

Religion? –  Nej tack, jag ska inte ha någon.

Hur anser du det utopiska samhället skulle se ut?

– Shangri-La aktigt kanske?

Husdjur? hund/kattmänniska? Annat?

– Ödlor för min del.

Roligaste /tråkigaste minnet?

– Minns det så väl, det var när Amon Amarth spelade här i Östersund och under förbandet så ringde frugan, så
jag går ut för att prata med henne innan Amon. Men sen när jag ska gå in så har dörrn gått i baklås så jag kommer
inte in! Men jag såg att det var några på tingshusets 3:e våning, vilket har en brandstege upp, så jag klättrade upp,
knackade på och tänkte fråga om dom kunde släppa in mig. Men vilka satt där inne om inte hela gänget från
Amon Amarth! Det var otroligt pinsamt, men det var otroligt kul på samma gång. Jag fick deras autografer och allt.
I was like a little boy in a candystore.

Favorit dryck?

– Vatten, smakar det inte bra naturellt så är det bara att blanda det med något så blir det gott.

De 5 bästa albumen? Sämsta?

Slaughter of the soul / At the Gates
Twillight Of The Thunder God / Amon Amarth
The Lustrate Process / The Project Hate
The Heart Of Everything / Within Temptation
Grand Illusion / Nocturnal Rites

Bästa konsertminnet?

– Amon Amarth’s konsert i Östersund. Lätt!!

Bästa filmen?

– Det finns ingen “bästa film”… men Inception var jävligt nice.

Märkligaste stället du befunnit dig på?

– När jag var en parvel så lekte jag men några kompisar på byn. Jag blev på någon vänster instängd i en
väldigt väldigt trång kaninbur och skulle bli “räddad”… Men deras mamma kom och sa att det var fika
så de gick in och tog för sig lite grann. Sen så glömde de bort mig där i, 2-3 timmar kanske.
Det är kanske inte det bästa barndomsminnet precis.

Leave a Reply

