Metalpeople del 24 – Dr Panzram

Tidigare i serien metalpeople har både Hatpastorn och Heidenhammer från Förintelseförsamlingen medverkat.

Om dessa gestalter kan man läsa här:

 Metalpeople del 13 – Hatpastorn

Metalpeople del 16 – Heidenhammer

I och med att nu även Dr Panzram medverkar kan man väl så gott som säga det är fullbordat!

5 saker du inte skulle klara dig utan?
– Omöjligt att svara på, fysiska egendomar är så flyktiga i sina användningsområden men ge mig min Kniv, HTC, Pesto, Tändare och min vilja av stål och jag är utrustad att rida den här världen tills att dombasunen ljuder.

Om du fick chansen träffa en historisk person. Vem skulle det bli & varför?
– Donatien Alphonse François de Sade, för att han och jag har så mycket att diskutera och utforska.

Din syn på musiklivet? lokalt,regionalt, globalt?
– Lokalt/regionalt finns det bara Nidsang och Infaustus Grief. Globalt: Finns bara Inqiuisition.

Om du skulle förutspå trenden..hur tror du det kommer se ut om typ 10 – 15 år? 100 år?
– Neometal kommer att få en revival och slå sig ihop med den minimalistiska grenen av Acid House scenen.
Utöver det så kommer all musik att låta som Overflash, Ministry och Kraftwerk.

Har du nån gång känt att du skulle vilja lägga av med det du sysslar med nu och göra nåt helt annat?
– Aldrig.
Om jag skulle göra något annat så skulle jag Forska på sydpolen eller gå i kloster.

Livs filosofi?
Alla vägar leder från helvetet, alla vägar leder till helvetet.

Politisk ståndpunkt?   – Liberal

Religion?  – Satanist

Hur anser du det utopiska samhället skulle se ut?
– Som en malström av aska och flammor.

Husdjur? hund/kattmänniska? annat?
Hundar, ormar och en mus.

Roligaste /tråkigaste minnet?
– Roligaste var när jag fick ett telefonsamtal och blev meddelad att den person jag hatade mest i hela världen hade gått en kvalfull död till mötes. Tråkigast var fyra timmar på tågstationen i Hudiksvall nyårsnatten 2003.

Favorit dryck?   – Dr Pepper

De 5 bästa albumen?
Candlemass – “Epicus Doomicus Metallicus”
King Diamond – “Conspiracy”
Stillborn – Necrospirituals
Grave – You´ll never see
Mayhem – “De Mysteriis Doom Sathanas”

Bästa konsertminnet?
Mercyfull Fate/King Diamond i Göteborg 1996.

Bästa filmen?    – Salo

Märkligaste stället du befunnit dig på?
– Power electronics spelning i en övergiven drogdränkt Sovjetisk bunker strax utanför Vilnius.

Mer om Dr Panzram återfinns i hatpastorns likpredikan  http://hatpastorn.wordpress.com

 

 

Leave a Reply

