Metalpeople del 15 – Mats Björklund

 Metalmogulen Mats är en av nyckelpersonerna bakom House Of Metal, norrlands grymmaste festival  www.houseofmetal.se

Nämn 5 saker du inte skulle klara dig utan?
– Mobil, datorjävlen HAHA, lp-skivor, nycklarna till lägenheten, min Puch-Maxi, och en jävla massa andra saker som jag ej nämner… haha

Rangordna följande band/artister på en skala 1-666, samt kommentera gärna vad som är bra/dåligt
– Du hitta inte fler band?? haha    –Nej tyvärr 

– Ok då..AEON 666 Ö-sund Död’s som krossar live!!! , Chaossworn aldrig hört,, 1349 333 Helt okej live, Slayer 666 kommenter överflödig , Vomitory 555 Tobben =), Unleashed 666 Lyssnar på dem just nu =), Immolation 333 bättre förr, Deicide 665 (hade fått 666 om inte tjejen Glenn var så tattig å alltid ställa in Europa turnéerna , Behemoth 666 Bli frisk nu Adam, Devian 222 inte min kopp, WOLF 444 HEVAY METAL, Setherial 222 Aldrig sett live men helt ok på skiva, Demonical 111 Nej tack , Venom 666 Condrad Lant för fan!!! , Johnny Cash öhhh vem? haha nä du inget jag lyssnar på… Black Sabbath 666 Dio yers var bäst!!! , Dark Funeral 555 trist att Masse slutat, Naglfar 666 Stoffe -noje, Adde -:) jo I LOVE YOU BOYS!!!, Myrah vilka? Myra?, The Equonox Ov the gods Inte hört… Våga skaffa ett kortare bandnamn gubbar HAHA ,WATAIN inte min kopp , My Own Grave 444 SKÅL!!!, Sanctification 666 Min nya man är ELOF I LOVE YOU- PUSS , Souldrainer 555 Snyggingar från Östersund Heja  Storsjö- odjuret =)

Om du fick chansen träffa en historisk person. Vem skulle det bli & varför?

Mig själv haha

Din syn på musiklivet? lokalt,regionalt globalt?

 Det är helt okej i Umeå, bara för mycket pop och HardCore här. Metal scenen kan alltid bli bättre, men i det stora hela är jag nöjd. Synd att Umeås politiker inte fattar hur viktigt det är med Heavy Metal…

Har du nån gång känt att du skulle vilja lägga av med det du sysslar med nu och göra nåt helt annat? I såfall vad?

– Nej! Eller jo fan… Jag skulle vilja flytta till något ställe där man kan bli pärldykare haha. Eller inte.. hahaha

Livs filosofi?

– “Man ska inte döma ut kamelen innan första kurvan “(citat av Svullo) Gör något själv, sitt inte bara hemma och gnäll att det händer något. Och när det händer något försök att gå på det. SUPORT Metal för fan!!!

Politisk ståndpunkt? – Slayer såklart!!!   Religion? Slayer ÄR religion!!!

Husdjur? hund/kattmänniska? Annat?

 Nej, bor i för liten lägenhet. Katter är mäktiga djur så jag är nog kattmänniska, Hundar är inte 100 haha Så man skulle eventuellt finna nån enstaka dammråtta hemma hos dig då :)?  – NEJ!!! haha

Roligaste /tråkigaste minnet?

Det finns ju massor med minnen, men ett roligt är då jag var på ute på turné med Unleashed och vi gigade någonstans i Europa, och Folkare hade dukat upp med kaffe och kakor på sin stärkare och mitt i showen mellan två låtar säger han: -Fika paus!!! Tråkiga minnen… Oj, mängder där oxå… Men ett är när jag ger upp efter Slayers gig på Sonishere i Fjollträsk i somras…. Jag hade ju velat se Iron Maiden igen, men när det finns amatörer till arrangörer som Luger så orkar man inte mer. Jävla Fitt festival!! Den sämsta av alla jag besökt eller jobbat på… FUCK LUGER!!!! Se länken

http://demonia.webblogg.se/2010/september/sonisphere.html#comment

Tack för de roliga och intressanta svaren Mats. Se nu till jobba på ordentligt med att ordna till en riktigt bra lineup på House Of Metal 2011!

www.houseofmetal.se

Leave a Reply

