Metalpeople del 4 – Pete Seikkula

Förutom My Own Grave lirade även Deathbound när Demonical hade sin dödligt infernaliska spelning på Snövit i Stockholm. En av de besynnerliga medlemmarna i Deathbound är gitarristen Pete Seikkula:

Vem är du och vad gär du just nu?

Pete: Jag heter Pete (Deathbound) och sitter bara hemma och slöar. Lyssnar på Arckanum`s nya skiva och ska se på film efter det här som heter Valhalla Rising.
5 saker du inte skulle klara dig utan?
– Hmm?  1.) Spelningar 2.) Alkohol 3.) Mat 4.) musik 5.) Sex.
Bästa/sämsta skivorna genom tiderna?
 – Jävligt svår fråga men jag tycker att dom bästa skivorna ”om jag bara väljer några snabbt” är:
Entombed – Left Hand Path, Celtic Frost – Morbid Tales, Dissection – Storm of the light`s bane, Motörhead – Overkill och Darkthrone – A Blaze In The Norhern Sky. Och det sämsta är nog Korn, och allt sånt kristet skit där dom har för slöa byxor på sig.
Bästa/sämsta skiv inköpet?
Pete: Det bästa är nog Dissection – Storm of the light`s bane och det sämsta är Two Witches – Agony of the undead vampire part II, fast den är så dålig att den är nästan bra?
En historisk person du helst skulle vilja samtala med?
– Elvis Presley eller Bud Spencer? hahah!
Din syn på musiklivet? lokalt,regionalt globalt?
–  Här i Tammerfors har vi jävligt bra lokala band som Behexen, Baptism och Deathchain, men för det mesta så tycker jag att det finns för mycket trendiga band som bara kopierar andra och låter helt bajs. Men allt som låter bra är ju helt enkelt bra, det spelar igen roll vad det är för genre, bara det funkar så funkar det för mig.
Om du skulle förutspå trenden..hur tror du det kommer se ut om typ 10 – 15 år? 100 år?
Pete: Jag tror det blir värre hela tiden. Men vem vet?
Har du nån gång känt att du skulle vilja lägga av med det du sysslar med nu och göra nåt helt annat? I såfall vad?
Pete: Nej! eller jo kanske, jag har funderat på att ta det lite lungnare med spriten iaf.?
Livs filosofi?
Pete: Leva livet och dö.
Politisk ståndpunkt?
Pete: Jag hatar politik, aaarrghgh!
Religion?
Pete: Jag hatar religion också, aaarrrghhhh!
Hur anser du det utopiska samhället skulle se ut?
Pete: Att man inte ska bygga nån jävla moske` skit här i skandinavien, och att man skulle få jobb när man har sökt jobb.
Husdjur? hund/kattmänniska? annat?
Hund! en Mops skulle jag gärna vilja ha, dom e grymma!
Roligaste /tråkigaste minnet?
När jag pissade på mig i min hiss när jag var packad hahah! Som tur är så har det bara hänt en gång.
Märkligaste stället du befunnit dig på?
Hemma hahah! Näe men, hmm? Kanske det var 2007. Vi vaknade i Riga när maffian började skjuta brevid vår
turnèbuss.
Vad skulle kunna göra tillvaron mer intressant?
Att ha mer spelningar med snygga brudar och inte bara håriga män.
Bäst sämsta film/bok? annat?
Igår såg jag en bra film som hette Law Abiding Citizen, men det svårt och säga vilken som är bäst?
Kanske Star Wars trilogin, den är fortfarande jävligt bra! Jag tror att den dåligaste filmen kommer och va Titanic 2 hahah!.
http://www.myspace.com/deathboundspace
Leave a Reply

