Metalpeople..del 2 – Ola Bergli

WOW!

Föga kunde man väl ana..

Som nummer 2 i denna änså länge inhemska serie kvalar en av metalens tungvikare in – direkt från de mörka skogarna i Värmland,där solen med nöd och näppe lyckas passera. Men med lite tur sipprar något av Ola Berglis positiva energi igenom den falnade solens nedgång…

5 saker du inte skulle klara dig utan? – Musik, mat, mobil, festivaler och de som står mig nära.
Bästa/sämsta skivorna genom tiderna? – Oj, mycket svårt att svara på då det finns så många godbitar där ute! Bästa kan mycket väl vara ett väl valt album från Ac/Dc’s era med Bon Scott på sång. Sämsta? Det mesta som släppts inom dansbandsgenren.
Bästa/sämsta skiv-inköpet? – Bästa: Kanske “Kiss – Creature Of The Night” (Still sealed, glow in the dark vinyl. Frågan är om det stämmer! Har inga planer på att undersöka om den är självlysande.). Sämsta: Alla skivor man köper som visar sig vara dubletter man redan har hemma. Händer tyvärr då och då…
En historisk person du helst skulle vilja samtala med? – Inte en aning…
Din syn på musiklivet? lokalt,regionalt globalt? – Som bokare strävar man självklart efter att det lokala utbudet skall bli bättre och bättre!
Regionalt; Vore kul om det fanns någon annan aktör i Värmland utanför Karlstad som gillar metal så man kan åka och kolla gig där! Globalt: Är väl över lag bra. Synd bara att man själv är för bekväm för att resa långt för ett gig…
Om du skulle förutspå trenden..hur tror du det kommer se ut om typ 10 – 15 år? 100 år?
Hårdrock och metal kommer växa då fans till musiken sällan “sadlar om” och lyssnar på annat. Större och större aktörer/bokare kommer inse detta och ha fokus på genren vilket bådar gott för en annan! =)
 Har du nån gång känt att du skulle vilja lägga av med det du sysslar med nu och göra nåt helt annat?
 I såfall vad? – Att jobba ideellt med musikförening sen 9 år tillbaks & boka band på fritiden till en av Sveriges största nattklubbar gör onekligen att man inte har mycket av den varan. Lägger jag av skulle det vara för att få mer fritid.. Eller så slopar jag mitt dagsverke och satsar helhjärtat på nattklubb/musikbokningar. Mao vet jag inte vad jag skulle göra. =)
 Livs filosofi? – Take me as I am or don’t take me at all.
 Politisk ståndpunkt? – Oviktigt. Metal förenar utan att man behöver bli osams om sådant.
 Religiös uppfattning? – Jag tror på det jag ser. Bevisa att en entitet existerar så kan jag börja göra avbön på mitt leverne.
 Hur anser du det utopiska samhället skulle se ut? – Ingen aning.
 Husdjur? hund/kattmänniska? – Kattmänniska. Har två pälsdjur där hemma.
 Märkligaste stället du befunnit dig på? – Man känner sig onekligen som en katt bland hermeliner när man irrat in på någon nattklubb och inser att man inte har något gemensamt med en enda djävel på stället. Märkligt vet jag inte dock…
Vad skulle kunna göra tillvaron mer intressant? – Ekonomiskt oberoende.
 Bäst sämsta film/bok? Annat? – Varierar en hel del. Nyckeln till frihet är en återkommande favorit inom film.
och nu har jag en utmaning till alla band där ute. Visa Ola vad ni går för! Det band som pallar stå emot trycket från en av Värmlands tungviktare inom metal..vinner med lite medhjälp från fru Fortuna ett gig på en av de hårdaste metalklubbarna – som ALLTID eftersträvar spela tyngst musik i stan!

Ola Bergli – Bandbokning
Metal Clüb
Karlstad
mail:  dj@metalclub.se

web:  http://www.metalclub.se

keep the metalflame burning

//

SDW

NP:

Leave a Reply

