Metalpeople..del 1 Kjell Berg

Om man ska definiera mig som person skulle man väl i det närmaste kunna säga att jag är en rastlös individ i en frihetssökande skepnad. På mina otaliga resor runtom i Svea Rike har jag träffat många personligheter, som in the name of metal har en sak gemensamt –  the undying love for metal!

Jag kommer nu presentera några av dem, och börjar med Kjell Berg

Kjell Berg är en hårt arbetande undersköterska i 20+ årsåldern som lever ut sina hatiska demoner i döds/thrashmetsalbsndet Bulletsize www.myspace.com/bulletsize

jag låter honom helt enkelt berätta mer:

 5 saker du inte skulle klara dig utan?  – Telefon, snus, gitarren, datorn, musik och mat
Bästa/sämsta skivorna genom tiderna?  – Toto Isolation, the seventh one, kingdom of desire, Steve Vai sex and religion, Plan Three Screaming our sins, Creed Overcome; Corroded 11 shades of black, Soilwork Natural born chaos, In flames, Clayman, Reroute to remain, Melody Gardot my one and only thrill, Andreas Pettersson duke with a Gibson, Killswitch engage as dayligh dies, Joe Bonamassa So it´s like that är några favoritplattor.  
Bästa/sämsta skiv inköpet?  – Jag köper ingen musik som jag inte tycker om så, jag har aldrig gjort ett dåligt skivköp.
En historisk person du helst skulle vilja samtala med? Frank Zappa, Dimebag Darrell, Stevie Ray Vaughan eller varför inte Jeff Porcaro
Din syn på musiklivet? lokalt,regionalt globalt?  – Alltså, vi lever ju i ett fantastiskt musiklän, Jämtland står sig väldigt bra mot resten av landet, det finns många som är väldigt bra runtomkring länet, inom många genrer. Har ju turen att bo i Ragunda,  som är en fantastisk musik kommun, det finns väldigt många bra musiker här, speciellt om man ser till hur pass liten kommunen är till invånarantalet sett.
Om du skulle kunna förutspå trenden..hur tror du det kommer se ut om typ 10 – 15 år? 100 år? –  Jag hoppas ju att livescenen i länet kommer fortsätta leva och utvecklas.
Har du nån gång känt att du skulle vilja lägga av med det du sysslar med nu och göra nåt helt annat? –

 I såfall vad? Jag skulle gärna vilja syssla med musiken på heltid, så ja, fick jag möjligheten att spela på heltid så skulle jag nog ta den.
Livs filosofi?  – Farmor brukar säga att man får tycka och tänka vad man vill om folk, men man behöver inte säga det.
politisk ståndpunkt? –  Vänster sosse
Religion? –  Nja, jag brukar citera da vinci koden och säga att jag tror på människor och att dom kan vara goda ibland
Hur anser du det utopiska samhället skulle se ut?  – 6 timmars arbetsdag så att man orkar arbeta fram till pensionen och dessutom orkar vara kreativ efter arbetet, folk som vågar tänka lite själva och inte bara följa med strömmen, ett samhälle där man lyfter fram viktiga saker och personer som kultur, istället för att hylla folk som betett sig som muppar instängda i ett hus i 60 dagar.
Husdjur? hund/kattmänniska? annat?  – Har inga husdjur, tycker inte att jag har riktigt den tiden att ge som krävs för ett husdjur och då ska man inte skaffa. Jag gillar både hund och katt, men föredrar katter.
Roligaste /tråkigaste minnet?  – Har många väldigt roliga minne ifrån våran europa turne med Bulletsize, vi mötte många intressanta människor, bra och trevliga musiker som ex Imbalance, Burning Horizon, Jarkko från Jasser Arafats. Dessutom många fantastiska konserter, ex In Flames på storsjöyran 03 och på sweden rock 04, Andreas Pettersson quartet på gamla teatern för några år sen, Toto i Linköping 07, dream evil, freak kitchen, nocturnal rites, scar symmetry, candlemass och soilwork på house of metal i Umeå. Gitarr clinics med Mattias IA Eklundh och fantastiske Kee Marcello bara för att nämna några.
Märkligaste stället du befunnit dig på? –  Sovandes i restaurangen på en finlandsfärja.. på en trång toalett i ett parkeringsgarage i Amsterdam, var mer som en städskrubb.
Vad skulle kunna göra tillvaron mer intressant?  – Vet inte riktigt
Bäst sämsta film/bok? Annat?  – Mina favoritfilmer Pusher filmerna, I Kina käkar dom hundar, Interstate 60, Swing kids, A Beautiful mind, Swim fan, Gladiator, den gröna milen, filmerna om Johan Falk, Jägarna mfl.
Favorit författare är Michael Connolly, Jeffrey Deaver, Robert Ludlum, Jo Nesbö (ska va med norskt ö), Liza Marklund, Ken Follett, Fredrik Forsyth, Dennis Lehane, Andy mc Nab 

Vill ni veta mer om Kjell? Läs då hans blog: http://thelifeofkjelleberg.bloggplatsen.se/2010/06/

Såvida ni inte lyckas haffa honom efter en svettig spelning!

NP:

Leave a Reply

